Alli on siis lähiaikoilla ennakoinut luoksetulon pysähdystä. Pahimmillaan suurinpiirtein hiipinyt mun luo. Tänään juoksi. Olen muutenkin tainnut treenata liikaa, Alli on hidastellut myös maahanmenoissa. Nyt kun tehtiin viimeiset treenit aivan täysin leikillä, niin meni taas oikein nätisti, juoksi lujaa pomppien mun luo ja heittäytyi maahan. Mutta mulla tosiaan oli tennispallo kädessä kokoajan :P Tehtiin myös 4min paikallamakuu ulkona minä piilossa. Onnistui. Nyt loppu riippuu siitä millä tuulella minä + Alperoinen huomenna ollaan...

Micie joka viikon alussa lopetti melkein kaiken tekemisen, muisti taas perjantaina että tunnarissa kuuluu käyttää nenäänsä. Muistaisipa kisoissakin, tuskin. Ruutuun juoksi tänään ihan täysiä, ja sain vihdoin todisteen siitä että se on äkännyt ruudun edes jollain tasolle eikä vain juokse makupalalle. Olin nimittäin treenannut ruutua yhteen suuntaan, vein Micien sisälle, siirsin ruudun päinvastaiseen suuntaan tiellä ja laitoin jauhelihaa sinne. Micie tuli ulos, katseli ympärilleen, tiesi että olin piilottanut ruudun+lihan jonnekin, pysyi mun vierellä, etsi katsellaan ruutua väärästä suunnasta. Olin kysynyt Micieltä että "missä ruutu", joten heti kun Micie näki ruudun se lähti juoksemaan minkä jaloistaan pääsi. Mutta mitäpä siitä etten sitä oikeasti sinne käskenyt, ainakin huomasin että neiti ihan totta osaa etsiä niitä ruutumerkkejä. Tuskin tämäkään liike kuitenkaan kisoissa onnistuu (minäkö pessimisti? ;) ).

Näillä eväillä on ihan kiva lähteä kisaamaan, vaikkei koirien osaamistaso ehkä huippu olekaan, niin viimeiset treenit on tehty innolla, joten uskon että ainakin Miksu yrittää parhaansa. Allista toivon ettei sitä se minun jännittäminen haittaisi liikaa, Alli on tosi herkkä pienillekin käsimerkeille ja äänenpainolle, ja kun vähän aikaa sitten älysin että käsken noita erilaisin painotuksin, mutten osaa erotella niitä, eikä Alli välttämättä ymmärrä ennenkuin löydän sen täsmälleen oikean tavan sanoa se käskysana. Vaikea koira.